Příklad z praxe

08.01.2024

Nice Bites – suché plody nyní v plně recyklovatelných obalech

Privátní značky jsou pro řetězec BILLA důležitou součástí sortimentu, která nám pomáhá se odlišit a budovat loajalitu u zákazníků. Proto tento sortiment stále rozvíjíme. Pod novou privátní značkou Nice Bites nabízíme zákazníkovi široký výběr vysoce kvalitních ořechů a suchých plodů.

V sortimentu privátních značek BILLA máme přibližně 2 000 potravinářských i nepotravinářských výrobků. Pro tyto výrobky hledáme nejlepší možné obaly, které poskytují výrobku příslušnou ochranu, vypadají lákavě a moderně a zároveň jsou minimalistické a recyklovatelné.

Zavázali jsme se k tomu, že do roku 2030 budeme všechny naše výrobky balit do obalů, které jsou recyklovatelné, znovupoužitelné či biologicky rozložitelné. Abychom mohli průběžně měřit, jak se nám k tomuto cíli daří přiblížit, vytváříme vlastní databázi obalů a jejich charakteristik.

Dobrým příkladem v této oblasti může být právě nová privátní značka Nice Bites. Sortiment suchých plodů a ořechů jsme dříve nabízeli pod privátní značkou BILLA. Tyto výrobky byly baleny do plastového obalu s PET vrstvou a papírovou etiketou. Při koncipování nové privátní značky Nice Bites, která se pro nás stává v tomto zbožovém segmentu dominantní, jsme navrhli a následně zavedli do výroby monomateriálový a díky tomu plně recyklovatelný obal s recyklačním symbolem PP a 5.

Jednodruhový polypropylenový obal jsme využili u řady přírodních ořechů a sušeného ovoce. Některé výrobky této privátní značky si kvůli specifickým vlastnostem obsahu vyžádaly speciální řešení. Například u výrobků se slaným obsahem je využita kombinace fólií či metalická vrstva, díky čemuž dosahujeme lepšího uchování vlastností obsahu balení - chuti a konzistence.

Proces výroby a balení nedoznal výrazné změny. Pro dodavatele změna znamenala pouze zajištění jiného obalového materiálu. Implementaci jsme od první poptávky do prvního hotového výrobku zvládli za čtyři měsíce. Zákazník na samotném obalu výrazně uvedenou informaci, že jej může bez obav vytřídit do plastových odpadů. Obal je také znovu-uzavíratelný, což je pro zákazníka příjemnou přidanou hodnotou.

Zvolené řešení u nové privátní značky Nice Bites považujeme za další krok na cestě k naplnění našeho závazku v oblasti udržitelného obalového hospodářství. U tohoto druhu zboží, které se zpravidla balí do kompozitních obalů, jde z našeho pohledu o zvlášť zdařilý počin.

 

Co byste měli vědět o řetězci BILLA

BILLA je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 33,7 mld. Kč (2022), s více než 250 prodejnami a 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, Srdce domova, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, Nice Bites nebo Clever.

 

Kontakt

Dana Bratánková

Vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs

www.billa.cz/kontakty

Případová studie: Billa - Nice Bites

(188,68 KB, .pdf)

Stáhnout