Příklad z praxe

25.10.2023

Šetrnější obaly osvěžené privátní značky BILLA Vocílka

Privátní značka Vocílka před nedávnem prošla relaunchem a dostala nový kabát. Kromě loga a vizuální stylu jsme pracovali také na ekologičtějších obalech, a to jak z pohledu recyklovatelnosti, tak úspory obalového materiálu.

V sortimentu privátních značek BILLA se nachází přibližně 2 000 potravinářských i nepotravinářských výrobků. Naší ambicí je hledat pro tyto výrobky nejlepší možné obaly, které zajišťují ochranu výrobku a jsou estetické, ale také úsporné a recyklovatelné.

Zavázali jsme se k tomu, že do roku 2030 budeme všechny naše výrobky balit do obalů, které jsou recyklovatelné, znovupoužitelné nebo biologicky rozložitelné. Abychom mohli průběžně měřit, jak se naše snahy daří naplňovat, vytváříme vlastní databázi obalů a jejich charakteristik.

Naše úsilí v obalovém hospodářství ilustruje právě nedávno obnovená privátní značka masa Vocílka. Dříve jsme balili maso této „privátky“ do černých plastových vaniček opatřených papírovou etiketou. Nyní, při relaunchování značky, jsme se rozhodli pro transparentní plastový obal s plastovou etiketou. Tento nový, monomateriálový polypropylenový obal – označený recyklačním symbolem PP a číslem 5 – je díky barvě i jednotě materiálu uzpůsoben pro recyklaci.

Pro mleté maso Vocílka jsme zvolili inovativní balení Flow Pack. S ním dosahujeme úspory 75 % plastového materiálu oproti konvenční vaničce. Vyrábí se z recyklovatelné polypropylenové folie. Byť tento nový obal může působit pro maso nezvykle, můžeme potvrdit, že zákazníci změnu přijali a na prodejích se tato změna neprojevila.

Změnou balení privátní značky Vocílka projevujeme náš závazek hledat udržitelnější obalová řešení při každé možné příležitosti. Věříme, že náš nový, transparentní a monomateriálový obal bude skvělým přínosem pro recyklaci.

Co byste měli vědět o řetězci BILLA

BILLA je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši 33,7 mld. Kč (2022), s více než 250 prodejnami a 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. Společnost BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA –Vocílka, Česká farma, Srdce domova, BILLA BIO, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy, Nice Bites nebo Clever.

 

Kontakt

Dana Bratánková

Vedoucí korporátní komunikace & Public Affairs

https://www.billa.cz/kontakty

Případová studie BILLA Vocilka

(355,48 KB, .pdf)

Stáhnout